17 september 2012

Livebloggen vanaf iPad

Ik zit te broeden op iets, maar weet nog niet precies hoe het zou moeten werken...


Het is dus heel simpel om met de Blogger app een bericht telkens te updaten.


OK, nu we dit weten gaan we kijken of we niet makkelijker verder kunnen werken met Blogsy.


Goed, ik zit nu in Blogsy. Dat betekent dat ik nu ook makkelijk plaatjes en andere dingen moet kunnen invoegen.


Wat nu als ik nu gewoon een autoscroll en refresh aan de pagina toevoeg, dan ben ik toch waar ik wezen wil? Zou het nu echt zo simpel zijn? Probleem is de tijdsinterval waarbinnen je de pagina wilt laten refreshen. Soms zal er nog niets staan en soms juist heel veel, afhankelijk van wat je er plaatst in die tijd. En ik wil nog kijken of je in Blogsy ook makkelijk een tijdstempel mee kan geven.


21:21 Ik kan natuurlijk gewoon de tijd die ik boven in de iPad zie intikken. Het zal duidelijk zijn dat het allemaal op dezelfde dag is, dus er hoeft geen datum bij.


21:24 nu kijken of ik de <p> tags kan vervangen door gewone linebreaks.


Ik kan natuurlijk ook vantevoren een aantal lijnen neerzetten, maar dat is misschien een raar gezicht.


21:34 En wat nu als ik in HTML modus verder werk? Kan ik dann ook updaten? Testen dus!


21:40 En nu werk ik even in Blogpress. Kijken hoe dat werkt!


OK, nu weer in Blogsy om te zien of mijn javascript intact blijft.Dat lijkt goed te gaan. In dat geval heb ik volgens mij de oplossing dus gevonden! Misschien zelfs met plaatje erbij!


00:21 Allemensen, het bleek ingewikkelder dan ik gehoopt had, maar nu ben ik eruit als het goed is.


en nu nog even vanaf de iPhone. Het werkt! Nu even zien wat er veranderd is in Blogsy. Er zijn meer opmaakmogelijkheden bijgekomen, maar helaas geen horizontale lijn. Die wordt normaal gesproken natuurlijk ook niet veel gebruikt in een bericht.
Nu ben ik benieuwd of hij het blijft doen...

Nu toch nog weer even naar Blogpress, de meest archaïsche blogeditor die ik ken, om te zien of deze de javascript code ook intact laat. Ik verwacht het eerlijk gezegd wel.


Pagina ververst in: min:sec

Geen opmerkingen: